Friday 17 February 2012

haishhhh

hidup ni kalo tak de cabaran @ dugaan @ masalah memang tak best kan?
sbb kalo semua tu tak de hidup ni cam tak beseri..tak colouful..
but kuatkah kita utk hadapi semua tu?
*tepuk dada tanya iman :)

dalam hidup ni jugak kalo tak de kegagalan.. no adventures, no ups and downs.. it's too perfect,
but we all know in this world no one is perfect except Nabi MUHAMMAD S.A.W. 
all of us will have the downs even once, right?

eventhough sometimes kita tgok org tu mcm xde masalah, actually they have.
lain orang, lain cara dorg face their problems..
ade yg cool
ade yg xde perasaan
ade yg cepat melatah
ade yg salah kan org lain..
tu semua cara org..

*pe sbnr nye aku nk ckp ni?haishh

ok ape aku nak cakap sbnrnya adalah aku tengah ade probs skrg.. :(
actualy xde la probs sgt.. tp masalah jugak lah..
masalah juga sbb bnde ni bsarang dlm otak aku and i keep thinking of em

aku rasa aku da sgt jauh dgn sang PENCIPTA..
sangat sangat jauh..
jauh sangat sangat
sangat jauh sangat *eh?ok stop it

lately aku selalu teringat segala ape yg aku slalu buat n terpaksa buat (hehe) time kt skola dulu..
tazkirah b4 maghrib
al-Mathurat every subuh n maghrib
yaasin every after subuh maghrib
solat jemaah
qiamullail

and segala peringatan yg aku dah belajar dulu :
selalu ingat Allah nanti Allah akan sayang n jaga kita
sayang Rasulullah nanti Rasulullah sayang kita
jgn mngata cikgu sbb nanti ilmu tak berkat
jgn mngumpat sbb mngumpat tu mcm mkn daging saudara sndiri
dosa mengumpat lg besar dr dosa membunuh
buat baik balasannya baik
kalo org buat jahat jgn dendam and jgn balas but doakan dia jd baik
and byk lagi..

semua bnde yg aku selalu buat dulu dah jarang aku buat skrg..
semua yg diajar aku da tinggal n tlupa mostly

betullah manusia ni pelupa and kne selalu diingatkan
and aku tahu kita akan dpt dosa kalo kita tak amalkan ape yg kita belajar and lupa
and aku tahu aku ni khalifah Allah and i should spread out Islam

i knew all of em but i never push myself towards em
i realised that this world won't last forever.. Akhirat yes! will last forever
and we're out of our times to make up pahala pahala n pahala
and now aku ngah try my best to get back my old routines
and be closed to Allah and Rasulullah
recites al-Mathurat, Yaasin, solat Hajat n Dhuha 
aku mohon agar dipermudahkan segala urusanku
AMINNN.......

semua yg terjadi ada hikmah disebaliknya
and i'm glad that Allah reminds me before the world ends *kiamat
and He keeps remind me..
Allah syg kt aku tp ape aku buat utk Dia Pemilik Alam ni?
astaghfirullahalazim
aku harap Yang Maha Pengampun akan always buka pintu taubat utk aku
and terima taubat ku 
dan org2 disekeliling aku dan seluruh umat Islam yg lain..

we can plan everything but a plan from Allah is the most best plan
believe it..
because if u do believe in that we will never give up
 and redha with everything has happened
and don't forget to and please keep trying to achieve what u want
even u failed for 100 times
because we don't know what Allah has planned for us
maybe at the 101st trial u will success.. nobody knows
so keep on trying bebeh :)

serangkai kata-kata semangat :
"semakin kita nak jadi baik, semakin kuat ujian yang akan ditempuhi.
rempuhlah semua ujian tersebut hingga akhirnya anda akan bersenang lenang di syurga."

ok rasanya tu je kot utk entri kali ni
kalo ade yg salah harap maafkan
sgala yg baik drpd Allah n bgitu jge yg jahat 
tp disandarkan atas kelemahan diri saya sndri
*alamak da mcm bg tazkirah kt musolla dulu2 plak..haha

p/s : arini quiz eco xley buat..sedeh owh..but tu sume salah sy sbb study last minute! HEHE
       sbb tu lah terwujud entri kali ni :)
       peace no war :)



No comments:

Post a Comment